Goed, poging 1, waarbij ik zoveel mogelijk de commentaren van vandaag en vorige week heb verwerkt: Een ISP komt op de whitelist als: de ISP zelf AMS-IX connected is (dus geen reseller van) danwel een eigen AS en meer dan 1 uplink heeft OF ingeschreven staat bij de OPTA als aanbieder van een openbaar telecommunicatienetwerk OF een Hogeschool danwel Universiteit is EN een reagerende abuse@ heeft Ik denk dat we in verband met de 'schoonheid' van de lijst deze regels strict moeten hanteren. Naast deze lijst zouden we een nsp-whitelist kunnen maken, waar we alle ISP en geinteresseerde content providers op zetten waar we ruimere policies voor opstellen.. Shoot! :) -- Sabri, "I route, therefore you are" Bescherm de digitale burgerrechten: http://www.bof.nl/donateur.html