On Sat, Dec 28, 2002 at 06:31:25PM +0100, Dave Aaldering wrote:
On Tue, Dec 24, 2002 at 03:06:01PM +0100, Niels Raijer wrote:
[....]
Voor iets goedkopere machines zijn we toen eens aan de haal gegaan met supermicro.
Bij gistron.com bestellen we tegenwoordig zo af en toe een 1u supermicro. Deze staan niet op de site, maar je kunt dennis at gistron.com mailen voor een offerte. Levert in de regel binnen een week.
+ Op zich goede machines + Goede prijs + Goede railkit
afhankelijk van het model: + sca support + adaptec raid 0,1,5,etc + gigabit ethernet + out-of-band management (impi, alleen bij dozen met i7500 chipset) (net nieuw, geen idee hoe goed dit werkt..) + betaalbaar
- Netwerk interfaces zijn verkeerd om genummerd
Dat heb je bij veel hardware, kwestie van hoe het os de pci bus scant.
- Als je een lange verlengkabel hebt voor toetsenbord en of muis dan snapte ie dat niet.
Geen idee, wij gebruiken de toetsenbord aansluiting niet.
Bij xs4all doen ze geloof ik heel erg veel supermicro dus die kun je ook nog eens vragen naar hun ervaringen, en eventueel andere leveranciers.
Klopt, we gebruiken de laatste 2 jaar alleen maar supermicro, werkt gewoon goed. (geen idee trouwens waar we ze kopen ;-)