On Mon, 5 Jul 2004, Raymond Dijkxhoorn wrote:
Dat is mijns insziens geen vrijbrief om niets aan virus filtering te doen. Ze kunnen toch juist heel mooi en effectief filteren als dat door _1_ doos heen moet?
Precies ja. Het whitelisten van ISPs was neem ik aan ook vnl voor de ISPs mailserver zelf, en niet voor al hun individuele IP addressen. De ISP heeft geen invloed op de PCs van hun klanten en worden geacht 24/7 mensen op hun mailserver te hebben staan. Daarbij komt dat het blacklisten van een ISP een onevenredig groot aantal gebruikers treft (tienduizenden) Het lijkt me dat de omroepen gewoon verantwoordelijk zijn voor hun gebruikers en hun PC's. Een adequaat anti-virus beleid hoort daarbij. Er zijn hier anders vast wel consultants die voor een halve dag werk wel een mail proxy met clamav kunnen installeren voor ze. Als je iedereen whitelist die virussen hebben kun je de lijst net zo goed stoppen. Paul -- <Reverend> IRC is just multiplayer notepad.