Hoi,
We zien wel een toename in IGMP en PIM. Op het moment zien we ??n Extreme IGMP spuien. De rest is Juniper en Cisco. Nog steeds ? Overigens, zou dit niet afgevangen moeten worden door een 1 mac-per-poort filter ? Zo krijg je vanzelf de situatie dat Of je aansluiting werkt niet Of AMS-IX krijgt geen IGMP..
'disable igmp snooping' Weer een argument voor de tegenstanders van laag 2 doosjes. Volgens mij is dit niet het meest stevige argument: je gaf zelf aan dat de rest Juniper en Cisco is die dit soort verkeer versturen (aka verkeerd geconfigureerd)
mag toegevoegd worden aan het recept Extreme Networking on the AMS-iX In januari gaan we een keer met Extreme om de tafel zitten om een voorbeeld config eruit te hameren. inclusief explicit default disable dus; vaag trouwens dat ze het default aan hebben staan..
Btw.: de software upgrade van onze junipers naar 5.5R2.3 lijkt gestrand te zijn op het mysterieuze verdwijnen van de onboard flash; zelfs na een powercycle van vanochtend is het 'weg'. Tijd om het stof van 't support contract af te blazen. (overigens is dezelfde upgrade bij de tweede router wel vlekkenloos verlopen) Greets, Nils Swart nils.swart at attorn.nl / Multikabel N.V.