On 18-12-2002 1:23AM, "Nils Swart" <nils.swart at attorn.nl> wrote:
Voor diegene die een Extreme switch willen upgraden naar een nieuwe firmware, het lijkt erop alsof in de nieuwste firmware IGMP niet default disabled staat.
We zien wel een toename in IGMP en PIM. Op het moment zien we ??n Extreme IGMP spuien. De rest is Juniper en Cisco.
Kortom, je hebt nooit IGMP expliciet uitgezet danwel aangezet, je upgrade naar 6.2.2 build 27, et voila: je laag 2 box gaat zich ineens bemoeien met multicast verkeer.
'disable igmp snooping'
Weer een argument voor de tegenstanders van laag 2 doosjes.
mag toegevoegd worden aan het recept Extreme Networking on the AMS-iX
In januari gaan we een keer met Extreme om de tafel zitten om een voorbeeld config eruit te hameren.
Overigens Bit, hadden jullie die LX-100 GBICs nou al in gebruik ? Bij Multikabel gaan we ze inzetten in ieder geval, dan kunnen de oude analoge versterkers de deur uit. 'Voor weinug' :)
Greets, Nils Swart nils.swart at attorn.nl
_______________________________________________ NLNOG mailing list NLNOG at nlnog.net http://mailman.nlnog.net/mailman/listinfo/nlnog
-- Arien Vijn tel: +31 205 141 718 Amsterdam Internet Exchange mobile: +31 651 836 444 http://www.ams-ix.net e-mail: arien.vijn at ams-ix.net